2. nap – Rishikes városnézés (szept.18.)

Vázlatosan:
- Laksman-dzshula (híd a nagy templomnál)
- Kailashand Mission Ashram (félistenes templom)
- Gangesz part
- Séta a városban
- Ráma-dzshula (híd a tuktuk állomásnál)

Részletesen:

Második nap érkeztünk meg Rishikesbe, a reggeli pihenő után volt egy közös ebédünk, majd délután indultunk el a városba. Rishikes arról hiresült el, hogy a hatha-jóga otthona, vagy mondhatni őshazája. Rengeteg jóga-ashram van itt, gyakorló jógikkal, éppen ezért sok ember látogat el ide évről-évre. Mára már egy turisztikai hellyé nőtte ki magát a város.

A szállásról 2 tuktukkal mentünk el a belvárosba. A tuktuk egy három kerekű, strapabíró, jól irányítható, enyhén életveszélyes kis jármű. Kicsit olyan vele utazni, mintha egy döcögős hullámvasútban lennénk.

Videó a tuktukról:

Első utunk a Laksman-dzshulához vezette. Rishikest a Gangesz szeli ketté, a folyó fölött pedig két hosszú függő hídon keresztül tudunk átmenni a város két oldalára, a Laksman-dzshulán és a Ráma-dzshulán.

Képek a hídakról:

Videó a Laksman-dzshuláról:

A Laksman-dzsula tövében van a Kailashand Mission Ashram. Ez egy több szintes templom, amelyben minden fontos hindu félisten múrti (isten szobor) formája helyett kapott. A hinduizmus tanítása szerint is egy “Fő” isten van, Őt szokták Visnunak, Nárájánnak, Krisnának… hívni, de az egyes feladatok ellátására Isten különféle félisteneket hatalmaz fel. Például a teremtő félisten Brahmá, a pusztító Síva, az irányító Indra, a Napé Szurja, a vízé Varuna, a tűzé Agni, a kedvezőségé Ganésha… Többek között ezen félistenek szobrai találhatók itt.

Képek a Kailashand Mission Ashramról:

Ha nem indul el a slideshow akkor klikk ide!

A templom után lementünk a Gangesz partra. Itt tiszteletünket vettük Ganaga dévinél (Ő a Gangesz folyót megtestesítő félistennő). A parton a Gangeszről Gaura Krisna prabhu tartott egy előadást, amit lentebb meg lehet nézni.

Előadás a Gangeszről:

Képek a Gangesz partról:

Videó a Gangesz partról:

A folyó part után tettünk egy sétát a hangulatos városban. Nagyon tetszett a város attitűdje. Mindenki kedves és közvetlen volt velünk, sok érdekes embert és házat láttunk. Mindenfelé színek és számunkra idegen formák pompáztak. Az utcákat a templomokból kijövő füstölő illatok és az utcán sütött ételek illata árasztotta el. Néha egészen érdekes egyveleget alkotva. Az utcákon mindenfelé tehenek sétáltak. Indiában úgy kezelik az emberek a tehenet, mintha a saját anyjuk lenne, mivel az egyik legfontosabb táplálékot, a tejet (és tejtermékeket) adja. Több dolgot is tisztelnek úgy, mint a saját anyjukat, például a tanító feleségét, a termőföldet, a Föld bolygót.

Képek a városról:

Ha nem indul el a slideshow akkor klikk ide!

A városnézés után a Ráma-dzshula hídon keresztül mentünk vissza arra az oldalra, ahol a szállásunk is volt. A hidak lenyűgöző építmények, és egész nagy forgalom bonyolódik le rajtuk. Elvileg csak gyalogosan lehetne rajta közlekedni, de minden további nélkül rámennek talicskákkal és motorokkal is.

Videó a Ráma-dzshuláról:

A városból tuktukkal mentünk vissza a szállásra, ahol egy közös vacsora után tértünk nyugovóra.