5. nap – Mussoorie városnézés (szept.21.)

Vázlatosan:
- Reggeli séta a város körül
- Laksmi-Nárayána templom (Mussoorie fő temploma)
- Happy-Valley: buddhista közösség és templom
- Ősi Síva templom
- Délután visszaút Rishikesbe

Részletesen:

Mussoorie egy hegycsúcson terül el, festői környezetben. Reggel sétáltunk egy jó nagyot, van egy jól kiépített gyalogút, amely megkerüli a hegygerincet, azon mentünk végig, gyönyörű kilátással megszépítve. Mussoorie azért különleges, mert Indiai középső részéről, a nyári nagy meleg elől, ide jöttek az emberek hűsölni, mivel a nyár folyamán itt nagyon kellemes klíma van. Illetve van egy híres templomuk is.

Képek Mussoorie városról:

Képek a sétáról:

Videó a sétáról:

A séta után egy hangulatos kis étterembe reggeliztünk panír-paratát (sajtos lepényt), nagyon finom volt. Aztán elmentünk megnézni a város fő templomát, Laksmi-Nárayána templomot. A kellemes klímán túl még Krisna ezen gyönyörű  múrti formája vonzza ide az utazókat.

A templom látogatást követően újra autókba szálltunk és visszaindultunk Rishikesbe. Utunk során több helyen is megálltunk. Az egyik ilyen hely Happy-Valley volt. Itt egy nagyobb buddhista közösség él. A völgy közepén egy hatalmas hegy terül el, amelynek csúcsán a Dalai Láma megáldotta az egész völgyet.

Képek Happy Valley-ről:

Videó Happy Valley hegyről:

Videó Happy Valley templomáról:

A másik hely amit megnéztünk, az egy nagyon ősi Síva templom volt. A templom arról is híres, hogy drágaköveket, ékszereket, navaratna medálokat, áratis eszközöket és pazar olajokat lehet ott vásárolni.

Képek a Síva templomról:

Videók a Síva templomról:

Kora este érkeztünk vissza Rishikesbe. Este még elmentünk a város bazárjába. Ekkor vettem hegyi kristályból készült japa-láncot és eredeti navaratna medált. A vásárlás után volt a közös vacsora. Itt már túl voltunk pár napon és a sok indiai íz után hiányozni kezdett az európai ízvilág, így a vacsora paradicsom leves és sült zöldséges rizs volt.